Money makes the world spin!

Dagens arbete är att studera ekonomi. Parallellt med att vi tar fram en affärsplan försöker jag så gott jag kan lära mig allt om hur man utformar en budget och hur vår ekonomiska strategi kommer se ut.

Det är svårt!

Jag har heller inget räknehuvud och siffror bildar svettdroppar i pannan på mig.
Siffror är mest relaterat till att spendera alldeles flr mycket stålar eller jobbiga matte-prov i högstadiet.

Men jag har lärt mig av en god vän "Siffrorna är din väg till framgång". Synd bara att vi suger på det!
Men allt går att lära sig, om man bara vill. Och om man totalt misslyckas att handskas med ekonomin, så får vi ta in hjälp helt enkelt.

För några rookies som oss är det ganska svårt med likviditet och moms.
För hur räknar man ut hur mycket ett plagg skall kosta i slutändan?

Jaja, nog klagat!

Dags att svettas vidare!

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0